Dimecres 05 de febrer de 2025
|
18:58 H
Un moment de la roda de premsa de presentació del Campionat d'Andorra d'Automobilisme. (Foto: ACA Club)
Un moment de la roda de premsa de presentació del Campionat d'Andorra d'Automobilisme. (Foto: ACA Club)

L'ACA Club crea el Campionat d'Andorra d'Automobilisme amb una projecció internacional i de llarg termini

Andorra la Vella.- La comissió esportiva d'ACA Club ha presentat el calendari esportiu per al pròxim any, fent un pas ferm amb la creació del Campionat d'Andorra d'Automobilisme, un nou certamen que inclourà quatre proves en la disciplina de muntanya: la Pujada Arinsal, la Pujada Arcalís i la Pujada Beixalís i la Pujada la Peguera. "Amb la creació d'aquest campionat, que és una fita per a l'automobilisme andorrà, estem complint amb la visió i l'encàrrec del president Tarrado" ha mencionat el president de la comissió, Toni Santacreu. Un campionat dissenyat "a mida del nostre país, de la nostra comunitat de pilots, col·laboradors i del nostre equip de treball".

D'altra banda, el secretari de l'ACA Club, Toti Sasplugas, ha mencionat que, no només estan impulsant l'automobilisme en una disciplina tan arrelada com la muntanya, sinó que "també fomentem el desenvolupament del talent jove i reforcem la nostra posició en l'automobilisme internacional a llarg termini, com a mínim per als pròxims quatre anys". Aquest conjunt de cinc proves —amb Arinsal i el Ral·li d'Andorra com a pilars fonamentals— serà clau per impulsar la professionalització de les comissàries i comissaris, així com dels oficials de cursa, fomentant una major especialització en cada àrea de treball i garantint els més alts estàndards en l'organització de competicions.

Així doncs, el calendari iniciarà amb la Pujada Arinsal, programada pel 31 de maig i l'1 de juny, que continuarà sent una prova destacada, puntuable tant pel Campionat d'Espanya de Muntanya com pel Campionat de França de Muntanya de segona divisió, consolidant la seva importància al calendari automobilístic de la regió.

El 28 de juny se celebrarà la Pujada a Arcalís, el 20 de setembre serà el torn de la Pujada a Beixalís, i finalment, el 18 d'octubre tindrà lloc la Pujada a la Peguera. Totes aquestes proves tenen una extensió d'entre 3 i 3,5 quilòmetres. En aquest sentit, Joel Capdevila, responsable tècnic, ha comentat que el disseny de la prova de la Peguera de l'any passat va ser "com un assaig per entendre si era possible replicar més proves d'aquest tipus, molt compactes, d'un dia, en clau nacional". "Tot i que al final sabíem que hi havia punts de millora, la valoració de la Peguera per part de tot l'equip de treball va ser molt positiva, i això ha estat el punt de partida per incorporar dues proves més al calendari, amb el mateix format" ha revelat.

Canvis al Ral·li d'Andorra Històric

Per la seva banda, la prova més antiga de la casa, el Ral·li d'Andorra Històric, canvia la seva data tradicional pel 15 de novembre, una decisió que busca optimitzar les condicions per als pilots i espectadors, i consolidar la seva rellevància dins del panorama automobilístic nacional.

Promoció dels/les joves pilots

La creació d'un campionat en clau nacional amb quatre proves, més el Ral·li d'Andorra, configura l'escenari ideal per desenvolupar un programa específic per a la promoció del talent del país, oferint una gran oportunitat per desenvolupar les seves habilitats i tenir les primeres experiències en el món del motorsport.