Dijous 03 d'octubre de 2024
|
15:20 H
La primera moto elèctrica que participarà en el X-Trial Andorra la Vella 2024 amb, de dreta a esquerra, el director de comunicació d'Andorra Turisme, Jorge Cebriàn; la directora general de la Federació Andorrana de Ciclisme, Natalia Gallego; el director comercial d'Andorra Tursime, Joaquim Tomàs; la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell; el cònsol major d'Andorra la Vella, Sergi González; i el disset vegades campió del món de X-Trial, Toni Bou. (Foto: E. M.)
El director comercial d'Andorra Tursime, Joaquim Tomàs; la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell; el cònsol major d'Andorra la Vella, Sergi González; i el disset vegades campió del món de X-Trial, Toni Bou, durant la roda de premsa de presentació del X-Trial Andorra la Vella 2024. (Foto: E. M.)

Andorra la Vella tornarà a acollir el X-Trail per acabar de consolidar-se com a capital de l'esport

Andorra la Vella.- El X-Trial Andorra la Vella tornarà a portar l'espectacle mundial del motor al Poliesportiu d'Andorra el pròxim 5 d'octubre, en la que serà la 5a edició que se celebra en la capital. L'objectiu és molt clar: reafirmar la parròquia com a destí de l'esport, sobretot de l'àmbit del motor. "Que puguem ser la zona que ho aculli és poder consolidar la capital del comerç i de les dues rodes" ha declarat el cònsol major d'Andorra la Vella, Sergi González, recordant la fira del Motand que es va dur a terme al mes de juny. A més, González ha destacat que poder donar visibilitat a figures dels esports que es practiquen al país, en aquest cas, el pilot Toni Bou, els fa ser un referent de "constància i esforç" per la ciutadania i els joves del país.

El Poliesportiu es vestirà, un any més, d'esport extrem, espectacle i risc en la cita anual de tardor de trial. "Des de sempre tenim joves aficionats als esports. Especialment, el món del motor a Andorra té molt protagonisme" ha mencionat la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell, qui ha assenyalat que des del 1996 s'han fet esdeveniments de trial al país. A més, a volgut agrair a la Federació Andorrana de Ciclisme (FAC) la contínua aposta pels projectes, sent entitats petites, ja que "és un senyal que s'organitzen grans esdeveniments". En aquest sentit, Bonell ha mencionat que el 2023, unes 2.500 persones van gaudir del X-Trial, xifra que esperen igualar en l'edició d'enguany.

"És un plaer poder col·laborar en aquest tipus d'esdeveniments que ajuden a reactivar el turisme en dades que són, turísticament parlant, més baixes, i que acaben de posicionar a Andorra com un país esportiu" ha expressat el director comercial d'Andorra Tursime, Joaquim Tomàs. En relació amb la continuïtat de la cita de cara al 2025, Bonell ha afirmat que les demandes es realitzen a través de la FAC i, a partir d'aquí, el ministeri ho valora. "Si hi ha disponibilitat de dates, ho assolirem" ha confirmat.

Per la seva banda, Bou ha expressat el seu agraïment envers la corporació comunal per acollir la cita, així com la cessió de terrenys d'entrenament a la Margineda. "He aconseguit guanyar un mundial a Andorra, cosa que pensava que seria impossible. Tinc una carrera molt llarga i estic content de tornar a competir a casa" ha declarat. Cal recordar que si Bou assoleix la victòria a la Bombonera, podria sumar el seu 18è títol. Demanat per la pressió, el pilot ha revelat que "sempre hi ha un punt de pressió" que es combina amb les ganes de guanyar. "Portem una temporada boníssima, ja que tenim l'oportunitat, ho intentarem" ha asseverat.

El X-Trial continua amb el format habitual: dues rondes de cinc tirades cadascuna on, després de la suma de la puntuació, els tres millors pilots es classificaran per a la final. La novetat, però, és que participarà una moto elèctrica per primera vegada, la qual pilotarà el noruec Sondre Haga. La programació de l'esdeveniment esportiu iniciarà divendres a la tarda amb la signatura d'autògrafs dels pilots a la plaça de la Rotonda.

Andorra, fora del TrialGP 2025

Fa només una setmana que es va confirmar que Andorra no forma part del calendari provisional de proves del Mundial de TrialGP de l'any vinent. Davant una pregunta dels mitjans de comunicació, demanat per la valoració d'aquest fet, Bou ha mencionat que "és una pena" no comptar amb una prova nacional. Tanmateix, ha expressat el seu suport a la federació, esperant que "ells puguin tornar-lo a portar". "Un any de descans no va malament, de fet, en moltes ocasions és un punt a favor perquè després es realitza amb més ganes" ha conclòs.