Divendres 22 de novembre de 2024
|
10:17 H
El pilot Joan Vinyes. (Foto: FotoEsport)

Doble podi per a Vinyes-Font a l'Algarve

Andorra la Vella.- Excel·lent debut de Joan Vinyes - Jaume Font (Porsche 992 GT3 CUP) al Campionat d'Espanya de GT i Turismes (GT-CET) de la present temporada. Al meeting inicial de l'esmentat certamen, la dupla de Baporo Motosport va aconseguir pujar en dues ocasions al podi, després de situar-se a la segona i tercera posició respectivament, en les curses disputades.

El pilot andorrà s'ha mostrat molt satisfet una vegada finalitzada la seva primera competició al circuit portuguès. "Vam arribar a l'Algarve sense gaires referències ni del traçat on havíem de competir ni de la majoria dels adversaris que ens trobaríem a la pista" ha revelat. Així doncs, ha incidit en la feina conjunta amb els tècnics per millorar la mecànica "Hem lluitat des de l'inici de tu a tu amb els nostres rivals en un traçat on no havíem competit mai i al final poder pujar dues vegades al podi és per estar molt contents" ha explicat.

Climatologia desfavorable

Per la zona on es troba l'Autòdrom de l'Algarve, la previsió era que en algun moment de la setmana podien aparèixer xàfecs. Van aparèixer de manera generosa, però no va ser fins dissabte a la nit. En el moment d'iniciar-se la segona cursa del GT-CET, la pista de Portimão estava humida, amb algunes zones seques que eren les més buscades pels participants durant la prova.

Entrenaments esperançadors

La primera presa de contacte amb la pista portuguesa va servir, com no podia ser altrament, per prendre les primeres conclusions a tots els nivells. De bon tros, es va poder comprovar que el nivell de pilotatge i les prestacions del Porsche, que els donava la possibilitat d'estar entre els millors d'una graella nombrosa i experimentada.

A la primera mànega dels entrenaments privats, Vinyes-Font van completar un total de 22 voltes amb un millor crono de 1.48.057 que els va col·locar en la segona posició de la GT CUP, encapçalant un grup de quatre equips que van quedar separats per només cinc dècimes. A la continuació, els pilots van seguir la mateixa progressió, fent un total de 21 voltes. Així, van aconseguir, durant la recta final de la sèrie, baixar de l'1.48 (1.47.990) crono que els va ubicar a la cinquena posició de la GT CUP, en una classificació en què, en aquesta segona tanda, els temps es van ajustar encara més.

"És evident, vam arribar a Portimao sense conèixer la majoria dels nostres rivals, encara que no teníem dubtes que hauríem de córrer molt per estar entre els millors" ha confirmat Vinyes. En aquest sentit, al·lega que als privats sempre es guarden "alguna cosa" per als oficials, i és just a partir d'aquí on veurien "el 100% de la realitat de la situació. Ara mateix soc optimista".

Oficials amb bones sensacions

Vinyes va disputar la primera de les tandes de 10' on es decidia la posició de sortida de la cursa a disputar a la tarda. La tanda va estar marcada per diversos incidents que van obligar a treure fins i tot una bandera vermella. El pilot andorrà va assolir el seu millor crono (1.47.255) a la 6a volta, l'última que va disputar. Així doncs, a diferència dels entrenaments, aquí "no he acabat satisfet" ha assenyalat.

"Ha estat tot molt complicat, hem estat massa temps al pit-lane i quan hem pogut reprendre la mànega hi havia molt de trànsit a la pista i completar una volta 'neta' ha estat impossible" ha remarcat. Amb tot, continuava conscient que a la cursa podia ser diferent. Per la seva banda, Font va parar el crono en 1.46.328 a la seva cinquena i última volta. Aquest registre que el situava a la segona línia de la graella de sortida de la cursa que tancarà el meeting.

Sempre al podi

Ja en la primera cursa, Vinyes va estar a la graella de sortida per protagonitzar un excel·lent inici que el va situar a la tercera posició de manera immediata. Va aguantar durant tot el seu relleu (12 voltes), mantenint diferències mínimes amb els rivals que el precedien i distanciant els que tenia per darrere. La sortida del cotxe de seguretat (CS) a la 5a volta (2 voltes) va eliminar totes les diferències, encara que l'incident no va suposar canvis a la classificació. Quan el CS va abandonar la pista, es va reprendre la competició i tot va tornar a la normalitat.

Font es va situar al volant del Porsche a la volta 13 al quart lloc, posició que va mantenir durant les quatre següents voltes. A partir d'aquest instant, començava el 'ball' fins que va poder ubicar-se de manera definitiva a la segona plaça a la penúltima volta (22) de la mànega.

Posteriorment, el pilot andorrà ha confessat que el moment d'entrar al pit-lane per fer el canvi de pilot "sempre és una situació delicada en haver de fer-ho de manera ràpida, però respectant el hàndicap". "En aquesta ocasió s'ha vist encara més difícil a causa d'una bandera groga que hi havia a la pista". No obstant això, ho han pogut superar i estar al podi, per "començar així sempre és un plus de motivació".

Pel que fa a la segona, es va trobar una pista en un estat molt delicat. Font va prendre la sortida des de la segona línia de la graella de sortida amb l'objectiu d'intentar superar la part inicial de la cursa sense els contratemps que amb tota probabilitat es produirien a causa de l'asfalt del terreny. Es van produir virolles, sortides de pista i els comissaris es van veure obligats a mostrar les banderes grogues. Amb tot, Font es va situar de manera regular al top 5 de la nombrosa graella de sortida (31 cotxes), fins que va entrar al pit-lane (volta 12) per cedir el volant del Porsche al seu company.

Vinyes sortia a pista passant per línia de meta a la 13a volta a la 9a posició. Després de passar a la 6a plaça en les quatre voltes següents, el pilot andorrà va continuar remuntant fins a ubicar-se al tercer lloc final quan faltaven dues voltes per passar per sota de la bandera quadriculada.

Un cop finalitzada la darrera prova del meeting per als GT-CET, satisfacció era la paraula que definia l'estat d'ànim que regnava al box de Baporo Motorsport. "Repetir podi sempre és positiu, a més les condicions d'avui no eren fàcils. Continuarem treballant per millorar i continuar entre els millors de la GT-CUP" ha incidit Vinyes.

La següent cita tindrà connotacions molt diferents del meeting disputat a Portimão. Seran dues hores non-stop al circuit del Jarama i la prova, que es disputarà els dies 11 i 12 de maig, serà vàlida únicament per al Campionat d'Espanya de Resistència (CER).