Andorra la Vella.- L'equip Joan Vinyes-Marc Barcons ha guanyat la classe 1 de resistència (2ns a la classificació absoluta) a la prova de les tres hores de Lleida, una de les competicions que s'han celebrat en la diada 'Winter Off-Road' al traçat de la capital de província catalana. Amb aquesta celebració de la cita organitzada per l'Escuderia Lleida, s'ha iniciat el Campionat de Catalunya de l'especialitat. El duet ha començat amb bon 'feeling' el seu debut competint amb la mateixa mecànica.
En la sortida, el pilot andorrà s'ha situat de manera immediata a la segona posició i a partir d'aquest instant, ha pogut completar el relleu, sempre mantenint les distàncies amb els líders de la prova, que en aquells moments eren Boltá-Dela Torre. Amb Barcons al volant, s'ha seguit la mateixa tònica i així es van anar succeint les voltes, dominant amb claredat la classe 1 i sent superats, a la classificació absoluta, tan sols per Alonso-Alonso-Aranda (vencedors de la classe 2).
Vinyes-Barcons han superat en 14 voltes als seus seguidors immediats de la classe 1, tot i quedar-se sense direcció assistida a partir de la meitat de la cursa. El sobreesforç físic ha sigut considerable, segons esmenten en un comunicat emès per l'equip tècnic.
Climatologia atípica
Els equips i aficionats presents en el circuit lleidatà han gaudit d'un temps ennuvolat i una temperatura agradable. La pluja no ha fet acte de presència fins a la finalització de les tres hores, fet que va obligar els organitzadors a regar una pista que, tot i tenir alguns forats, els pilots en general han considerat que estava en perfectes condicions.
'Robatori' de places familiars
Vinyes ha aprofitat les ocasions que li permeten mantenir actualitzat el 'feeling' de la competició. En aquesta ocasió, ha ocupat la plaça del seu fill, que no va poder acudir per temes d'agenda, al MBP Racing. "Ha estat un bon entrenament pensant en el compromís del dissabte vinent a Lorca" ha esmentat el pilot. Tot i que es tracta d'especialitats diferents, la finalitat és la mateixa: "mantenir la concentració al màxim i anar el més ràpid possible, sempre controlant els rivals" ha explicat.
L'aparença del triomf era plàcid, però, han experimentat algun contratemps com quedar-se sense direcció assistida que els ha obligat a gastar més energies de les previstes. De fet, l'experimentat pilot ha al·legat que "és molt dur per als braços i els canells, les darreres voltes del relleu que em va tocar fer en aquestes condicions se'm van fer molt llargues". "Dissabte iniciarem la Copa d'Espanya de Ral·lis de terra (CERT) 2024. A Lorca l'escenari serà molt diferent" ha conclòs.
Segons el calendari actual de la Federació Catalana d'Automobilisme (FCA), l'Escuderia Mollerussa seran els organitzadors de la següent cita de la resistència catalana, programada per l'11 de maig al circuit Parc de la Serra.