Diumenge 24 de novembre de 2024
|
05:01 H
Toni Santacreu i Joel Capdevila a la presentació a l'ACA club. (Foto: ACA)

Toni Santacreu i Joel Capdevila, nova comissió esportiva de l'ACA

Andorra la Vella.- L'històric copilot andorrà, Antoni Santacreu Coma, i el guanyador de les GSeries l'any 2013, Joel Capdevila, han sigut presentats com a nou president i encarregat de la gestió tècnica, respectivament, de la comissió esportiva de l'Automòbil Club Andorra.

Segons informen des del club, el procés de designació de Santacreu ha estat liderat pel president de l'ACA, Enric Tarrado Vives, qui valora tant la seva implicació en el consell directiu, com la trajectòria esportiva. Toni Santacreu, a més de tenir un palmarès únic, disposa de coneixements i experiència en l’ecosistema del motorsport nacional i internacional.

"El nostre objectiu principal és donar una empenta a l'activitat esportiva vinculada a l'automobilisme", inicia Santacreu, qui també menciona que encaren la nova etapa amb optimisme "perquè sabem que hi ha una base impecable en la gestió de la secció esportiva del club i tenim un punt de sortida immillorabe".

Tanmateix, explica que renoven les raons que els hi porten a difondre els valors positius de l'esport mitjançant l'organització de proves, la professionalització dels tècnics del sector i el suport als joves talents nacionals. "Recollim la línia estratègica del president Tarrado de continuar treballant perquè l'activitat esportiva de l'ACA tingui un impacte econòmic positiu al territori i ajudi a difondre la imatge turística del nostre país", finalitza el nou president.

El secretari general de l'ACA, Toti Sasplugas, valora que: "L’ACA recupera l’estructura tècnica de la Comissió Esportiva amb la incorporació de Joel Capdevila, cosa que suposarà, sens dubte, un pas endavant en l’àrea esportiva del club".

Per la seva part, Capdevila va entrar en el programa de Joves Pilots de l’ACA l’any 2008 i al 2013, també va guanyar el Campionat de Catalunya de muntanya. Després, va continuar formant-se com a comissari i oficial FIA fins arribar a ser director de cursa de la Pujada Arinsal, del Ral·li d’Andorra i de les GSeries. Quant a estudis professionals, està graduat en ciències de l’activitat física i de l’esport, i està especialitzat en gestió esportiva. Els darrers anys ha estat vinculat professionalment a l’activitat esportiva com a responsable d’operacions del Circuit Andorra - Pas de la Casa.

L’ACA club esportiva

La comissió esportiva de l’ACA actua com a poder esportiu nacional i exerceix les funcions de federació nacional d’Automobilisme. Forma part de la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA) i té com a missió promoure l’esport de l’automòbil a Andorra, organitzar proves i donar suport i formació a joves pilots nacionals.

Acord per la formació d'oficials FIA

Una de les novetats que ha presentat Santacreu és l’acord signat amb la Reial Federació Espanyola d’Automobilisme (RFEdA), el qual recull un acord de col·laboració per fomentar la formació dels oficials FIA, entre d'altres aspectes.

Santacreu esmenta que tenen un gran col·lectiu de comissàries i comissaris amb "molta experiència i coneixements que els permeten supervisar els procediments, fer respectar les normes i garantir la seguretat de totes les persones que participen en les proves, des dels pilots fins als aficionats". "L’acord ens permet organitzar diferents formacions per a fer créixer el talent nacional vinculat al treball dels oficials. Així, farem formacions únicament dirigides al col·lectiu de comissàries, amb l’objectiu de promoure la diversitat i, concretament, el lloc de les dones en el món de l’automobilisme", assegura.

Recolzar el jove talent nacional

Pel que fa al programa Joves Pilots, Capdevila expressa la seva renovació en un format més compacte en què el punt central és accelerar la formació com a pilot, tenint en compte els aspectes psicològics, físics i de rendiment esportiu.

"El programa Joves Pilots es desenvoluparà en dos anys. El primer any s’enfoca a adquirir coneixements i formació en diferents disciplines, mentre que el segon any servirà per a aplicar a la carrera tot el que s’hagi après al primer mòdul. Es competirà en un campionat de la disciplina de muntanya, per la qual apostem com a disciplina formativa del programa Joves Pilots", explica.

53è Ral·li d’Andorra Històric i la superpujada d'Arinsal

Per finalitzar, Santacreu ha presentat el calendari oficial per aquest any 2024, on les dues proves reines de la casa es mantenen amb moltes novetats.

En el cas de la Pujada Arinsal, programada pel 14, 15 i 16 de juny, serà puntuable per al Campionat de França de muntanya de segona divisió i també per al campionat d’Espanya de muntanya.

El president de la comissió esportiva ha anunciat que "un altre dels punts de l’acord és incloure en el campionat espanyol de muntanya la prova que se celebra al nostre territori, com a part de la nostra voluntat, no tan sols d’ampliar la projecció d’una prova esportiva d’una especialitat mítica del nostre país, sinó també d’estrènyer vincles i establir noves línies de col·laboració amb les federacions veïnes".

D’altra banda, una altra edició del Ral·li d’Andorra Històric tancarà el calendari de les proves organitzades per la comissió esportiva, els dies 27 i 28 de setembre. "L’espectacle està assegurat: un punt de trobada ineludible per als amants de les curses i dels cotxes històrics", anima Santacreu.

Pel que fa a les proves internacionals que passaran pel territori, Capdevila explica que "el 2 de maig tindrem el Millesim GT Tour Andorre-Cévennes-Roussillon, quarta edició del ral·li turístic belga que per tercera vegada ha triat el nostre país per disputar-hi un dels trams. I el 30 de maig arriba a Andorra el Ral·li des Princesses Richard Mille, la versió femenina del Tour Auto, que en la 23a edició ha triat com a punt final el Principat amb un tram que es disputarà al coll d’Ordino".

Capdevila ha remarcat: "Pel que fa a la part organitzativa de les proves esportives, estem treballant en la documentació que facilita la FIA a les federacions. Som conscients que ens hem d’adaptar a les noves exigències de les competicions que evolucionen cap a models més sostenibles, tal com ho estan fent altres federacions en algunes disciplines. Un altre punt que cal destacar és que estem treballant per tenir més i millors canals de comunicació amb la comunitat de pilots i oficials, mitjançant la publicació de noves pàgines web de les proves que facilitin molts dels procediments tant als oficials com a l’equip de l’organització".