Andorra la Vella.- Albert Llovera i el seu equip salven l'etapa i se situen a la zona mitjana alta de la classificació provisional. Gert Huzink obté el primer triomf d'etapa. Albert Llovera-Margot Llobera-Marc Torres van arribar a Al-Ula, al nord de l'Aràbia Saudita, localitat on es concentrarà la part final del Dakar. La novena etapa entre Hail i Al-Ula, amb una especial de 471 quilòmetres, la van superar en 6h54'17".
A la sortida, Llovera i el seu equip tenien disset camions al davant, un aspecte que sempre és un inconvenient important. Tanmateix, van superar la zona de dunes (PK 68) a la 19a posició. Van poder mantenir-se de manera regular entre el top 20, fins a l'entrada a l'assistència de final d'especial al 17è lloc. Això li permet seguir a la zona mitjana alta (18a) de la classificació provisional de la categoria amb un temps acumulat de 129h18'23".
Gert Huzink aconsegueix el primer triomf d'etapa, també per a Renault, aquest any
El veterà pilot holandès, Gert Huzink, ha aprofitat per aconseguir el seu primer triomf a la present edició del Dakar. El pilot del Renault va sortir de la 6a posició i es va mantenir durant tot el recorregut en llocs capdavanters, rematant el seu triomf final a la zona sorrenca dels últims 70 quilòmetres.
El líder de la categoria, Martin Mazik, va lluitar fins a l'últim moment per assolir el triomf. Al final, va creuar l'arribada a 1'30" del guanyador. A la lluita per la segona posició del podi, Ales Loprais ha estat més encertat que el seu rival, Mitchel Van den Brink, qui el va superar per gairebé 20' i també va avançar-lo en la provisional.
Huzink-Buuren-Roesink completen l'especial amb un crono de 5h04'234", amb Mazik-Tomasek-Svando a la seva estela, a 1'30", mentre que Loprais-Valtr-Stross, tornen a ser tercers a 4'37 " del guanyador, però per davant de Van den Brink-Torrellardona-Van de Pol, que van ocupar la quarta posició a 24'22" del seu compatriota Huzink.
A la classificació provisional, Mazik continua ampliant la diferència mentre Loprais i Van den Brink es queden a 17'28" del pilot txec.
Llovera satisfet, però amb molèsties
En aquesta etapa també hi havia una parada, aquesta vegada de 20 minuts, després del PK 135. Fins aquell instant, tot era sorra i una zona ràpida. Així ho explicava Llovera: "Els darrers quilòmetres abans de la parada han estat els més divertits dels darrers dies, almenys hem pogut gaudir pilotant en una zona molt ràpida que t'ho permetia. Abans ja havíem passat per pistes amb molta sorra i amb el manòmetre que no funcionava. Hem anat una mica a ull".
A la parada obligada pels organitzadors, l'equip andorrà ha intentat arreglar l'aparell que els permet controlar la pressió dels pneumàtics, sense èxit: "La segona part de l'especial, de paisatge espectacular, però per anar amb camió i competint molt complicada. Zona trialera, amb sorra molt tova i sense manòmetre ha estat difícil. El 2020 ja havíem passat per aquí, les pistes estaven molt trencades, el meu físic segueix aguantant encara que hi ha zones, avui a les cervicals, que necessitaran un pas per l'assistència".
Al-Ula destaca per la gran quantitat d'altiplans rocosos presents al seu voltant. Sens dubte, un escenari que és una joia de la natura, visitada per gran nombre de turistes, mentre que pels pilots que segueixen en competició, serà un malson. Per a ells, els voltants d'aquesta zona suposaran tot un repte per orientar-se i trobar el camí correcte per a l'arc d'arribada. Serà l'etapa 10, amb sortida i arribada a Al-Ula i un total de 609 quilòmetres, dels quals una mica més de la meitat (371) seran cronometrats.