Sant Julià de Lòria.- El cicle de conferències sobre turisme esportiu i benestar organitzat pel Comú de Sant Julià de Lòria s'ha clos aquesta tarda amb la darrera de les xerrades impartida per la consultora especialitzada en turisme esportiu, Agnès Güell, que ha reflexionat sobre alguns casos d'èxit en la matèria. Igual que les tres anteriors, la Sala Sergi Mas de l'Antiga Casa Comuna ha estat l'escenari on s'ha impartit la conferència, que ha comptat amb la presència dels cònsols lauredians, Josep Majoral i Mireia Codina, així com amb la consellera d'Esports del comú, Diana Sànchez.
"L'aposta que està fent Andorra de fer conviure grans esdeveniments, com les arribades de les etapes del Tour o la Vuelta, amb esdeveniments que atraguin esportistes directament és molt interessant; sens dubte és el camí a seguir" ha afirmat Güell. En aquest sentit, la consultora ha apuntat al fet que "la coexistència d'aquestes dues vies, i l'equilibri entre elles, és el que acabarà fent el que es pretén aconseguir: posicionar el país i tenir visitants". En aquest sentit, ha afirmat que "en els darrers vuit anys, Andorra ha fet una gran feina, especialment pel que fa al turisme relacionat amb el cicloturisme" i ha remarcat que "aquesta feina ha posicionat el país com a referent, com ja ho és en matèria d'esquí".
Sobre si els grans esdeveniments acaben sent rentables econòmicament, Güell ha indicat que "tots els indicadors econòmics així ho demostren". La consultora ha explicat que "no és només el retorn econòmic que hi ha en nits d'hotel, restauració... són tots els minuts que el país surt projectat en pantalla, amb imatges de qualitat, que de mica en mica van quedant gravades en l'imaginari col·lectiu per tal que tothom digui 'aquest serà el nostre pròxim destí' i això és una quantitat de minuts de publicitat directa molt i molt important".
Finalment, i entrant més al detall del model andorrà, ha comentat que "el model de l'esport i el de les compres si el benestar, no només poden conviure sinó que són complementaris". Güell ha afegit que "els esportistes, surten i es cansen al matí, es recuperen al migdia, i després tenen tota la tarda per gaudir dels atractius del país, fer compres... i acostuma a ser un segment de població que no té inconvenient en gastar diners en les botigues. Aquesta hibridació de les dos vessants és clau".