Encamp.- "Andorra caràcter únic. Empremta de tots" aquest és el lema de la campanya per assolir l'organització dels Mundials d'Esquí Alpí del 2029, que s'adjudicarà el 4 de juny del 2024 a Reykjavík, en la gala anual de la FIS. La candidatura ha presentat l'eslògan aquest matí, en el museu de Ràdio Andorra, amb la idea remarcada de "deixar empremta". El director executiu de la candidatura, David Hidalgo, ha apuntat que "aquesta és la campanya que ens hauria agradat fer si no haguéssim sortit d'una pandèmia ara fa dos anys".
Les primeres paraules de la matinal han anat a càrrec de la ministra de Cultura i Esports, Mònica Bonell, que ha recordat el trajecte que ha seguit el país d'ençà de l'organització de la primera prova de la Copa del Món, el 2012, fins a les finals de l'any passat. "Avui, quan mirem endarrere, recordem que poder fer totes aquestes competicions internacionals que hem fet era un somni, i ara veiem que són una realitat" ha dit Bonell.
La titular d'Esports ha fet especial èmfasi en el fet que es tracta "d'una candidatura de país" i ha recordat com la pandèmia de la Covid-19 va unir a tot el Principat. Bonell ha posat en valor tota la part menys esportiva de la proposta andorrana recordant la importància de fer esdeveniments que siguin mediambientalment sostenibles i socialment inclusius.
Una aposta per un llegat
Hidalgo, ha pres el relleu de la ministra i ha posat múscul a les explicacions. "El que pretenem, assolint aquesta organització, és deixar un llegat al país; que allò que fem tingui algun sentit" ha dit. En la mateixa línia ha tret pit recordant que "en la candidatura del 2027, la FIS no tenia com un dels criteris de l'accessibilitat, i la nostra era l'única que proposava quelcom diferent en aquest sentit; en aquest nou procés sembla que van prendre nota de la nostra proposta i ja ho han inclòs com un més dels criteris".
Hidalgo ha posat números al Mundial i ha explicat que l'organització, inflació a part, pot tenir un cost de 47 milions d'euros, mentre que la campanya se n'anirà als 450.000 tot incloent-hi el cànon que s'ha de pagar a la FIS per poder concursar. "Per nosaltres, és molt important poder contribuir a millorar el país en aspectes com la mobilitat; serà un repte que en plena temporada com és el mes de febrer, puguem garantir la mobilitat per la disputa de la cita mundialista. La solució serà un dels llegats que quedarà per sempre" ha manifestat.
Una campanya internacional
El concepte de la campanya ha estat presentat per una actuació de la gimnasta de l'equip nacional de gimnàstica rítmica, Alèxia Foix, juntament amb el ballarí de la Companyia Nacional de Dansa, Àlex Orona. "On trobem les empremtes? Des dels llocs més antics com el Roc de les Bruixes fins a les institucions del país" ha començat explicant la directora de màrqueting de la campanya, Elisabeth Pérez, que ha afegit que "volem connectar emocionalment amb el país, que tothom se la senti seva". No obstant això, ha afegit que "també mirarem als mercats de proximitat, com són l'espanyol i el francès, però sense perdre de vista, en cap moment els destins des d'on ens arriben els esquiadors al llarg de la temporada".
Finalment, Pérez ha acabat apuntant quins seran els pilars fonamentals de l'estratègia comunicativa que seguirà la campanya de comunicació i ha situat com a fonamentals el compromís amb la infància, l'accessibilitat, la sostenibilitat, la igualtat i els esdeveniments que el país acollirà el 2024, com és el cas de la prova del circuit femení de la Copa del Món que tindrà lloc al febrer. El darrer gran aparador amb què comptarà el Principat per decantar, al seu favor, la balança de les votacions i entrar en el selecte club dels mundialistes. Enfront, Narvik i Val Gardena, o el que és el mateix, potència competitiva i gran tradició. "Nosaltres no podem vendre el que no som, així que el que hem de fer és ensenyar com fem les coses des d'Andorra, que les fem molt bé" ha acabat dient Hidalgo.