Dilluns 25 de novembre de 2024
|
18:41 H
El casc amb el que ha competit i la medalla guanyada per Margot Llobera en el Mundial de Bajas. (Foto: E. P.)
La moto amb la que Llobera ha corregut la temporada 2022. (Foto: E. P.)
Llobera preparant la roda de premsa. (Foto: E. P.)
La directora de Banca País d'Andbank, Maria Suárez, i la pilot Margot Llobera, en acabar la roda de premsa. (Foto: E. P.)

Margot Llobera es reinventa per a la temporada que comença

Escaldes-Engordany.- La pilot de raids, Margot Llobera, ha fet balanç, aquest matí, de la temporada 2022 i ha parlat dels reptes que es marca per al curs 2023. Acompanyada de la seva àvia, la seva mare i familiars i amics, Llobera ha parlat des de la sala Manel Cerqueda d'Andbank, entitat financera que és un dels principals patrocinadors amb els quals compta. L'acte ha estat conduït per la directora de Banca País d'Andbank, Maria Suárez.

"Em fa molta il·lusió explicar-vos els projectes nous" ha començat per dir una somrient Llobera, abans, però ha fet balanç. "Si he de definir la temporada anterior, ho faria com estar 'contra les cordes'" ha dit la pilot. Recordant la Copa del Món d'Hongria ha exposat les dificultats que hi va tenir i ha dit que "el fort vent em va tirar a terra en una corba, i això em va danyar els mecanismes de navegació. Va ser molt dur" ha recordat. No obstant això, ha afegit que "agafant riscos, vam aconseguir una cinquena posició i per sort no hi va haver danys majors".

El següent pas del curs va ser la prova de l'Àrabia Saudita. "Llogo la moto allí, per una qüestió de logística, i tot l'equip que allí m'acompanya és fantàstic" ha comentat la pilot, explicant part de la preparació de les curses. "En l'última benzinera, només hi havia benzina 91, que aquí no en tenim; la conseqüència va ser que la moto se'm va parar i vaig haver de desmuntar-la enmig de les dunes perquè se m'havien tapat tots els filtres" exposava la pilot. "En aquest tipus de carreres, sempre pots perdre una hora; i gràcies als coneixements de mecànica ho vaig poder arreglar tot bastant ràpid.I sota pressió perquè em jugava el campionat" ha dit Llobera.

El curs es va tancar a Dubai, en la darrera prova de la Copa del Món. "Vaig haver de posar el 'pilot automàtic' i tirar sense pensar perquè feia molta molta calor. I vaig assolir una segona posició, darrere una pilot holandesa que ha fet molts Dakar; i per davant d'una noia portuguesa, que la vaig poder guanyar assumint riscos. Va ser apassionant" recordava amb un somriure la pilot. Aquest podi li va valdre una tercera posició en la general i ha afirmat que "és un honor poder representar el país i estar dalt del podi".

Els reptes del 2023
Després del desencís que va suposar la prompta retirada del Dakar, on feia de copilot del seu oncle Albert Llovera, Margot ha dit que "necessitava fer una aturada i després de 8 anys competint en moto, puc ampliar els reptes, perquè tinc ja un bon bagatge". "Aquest any tornarem als orígens; jo vaig començar a anar amb moto perquè volia anar al Dakar. Necessitava fer aprenentatge de conducció, navegació, mecànica... i poder solucionar crisis enmig del no res" ha dit Llobera. "Aquest any vull incorporar una carrera llarga, d'una setmana de durada" ha explicat en clau més competitiva, on ha apuntat a la cursa de les 1000 dunes com a una de les que segur que farà aquesta temporada.

Una moto elèctrica al desert
"Al final, els ral·lis treuen el millor i el pitjor de tu, perquè estàs un munt d'hores sobre la moto i vius moltes emocions. Tantes que pot equivaldre a tres setmanes de vida per la intensitat amb la qual es viu". Per aquest motiu "també lluitem contra els antivalors i les pors... a saber a no entrar en pànic". "És un esport que m'ha fet molt forta; he lluitat contra mil pors, a no saber que m'espera... i així i tot he tirat endavant i ja pensava, ja ho superaré" ha acabat per dir la pilot de raids, que ha posat especial èmfasi en els valors que defensa cada cop que puja sobre les dues rodes.

En el vessant més social, també té un projecte entre mans. "Vull fer partícips als més petits del país que és quelcom cultural nostre; que qui anem en moto no som delinqüents, malgrat que hi hagi persones que no ho fan bé. Andorra es respira moto i això ho vull transmetre als més petits" ha dit Llobera.

La pilot ha afegit que "torno molt enfadada quan vinc de Dubai, Marroc o Aràbia Saudita pel tracte que tenen amb les dones. I no pararé de treballar en aquest camí i intentar obrir portes, ensenyar referents que jo he tingut a les més petites". En aquest sentit, ha posat un exemple i ha destacat que "quan vas a fer una cursa a Aràbia i passes per un tram on hi ha nenes amb la seva família fent un pícnic per veure't passar, els ulls amb què et miren, són especials".

El Dakar en moto no, de moment
"Els somnis s'han d'actualitzar" ha dit molt emocionada quan ha estat preguntada sobre el fet d'anar a fer el Dakar amb moto. "Han sigut anys molt durs, cada any he après molt i després de veure que és el Dakar, de moment ho he descartat. El meu llindar de patiment ha baixat una mica i ara sé que el Dakar no el gaudiria".

Llober ha explicat que "m'emociono perquè hi ha molt treball darrere de dir ostres sí pots perquè no ho fas? Portes un terç de la teva vida dedicant-hi i t'ho ofereixen i dius que no. Per mi dir que no és l'aprenentatge de tots aquests anys". "En aquest cas, el que m'apassiona ara és perdrem pel desert i fer aquests projectes. D'aquí a cinc anys, ja es veurà; però avui soc conscient de les coses, les gaudeixo més i em venen molt de gust fer el que estic fent" ha deixat clar la pilot.

A més a més, ha apuntat que "la feina de copilot m'agrada molt. Cuidar el pilot, recordar-los moltíssimes coses... és una feina que també m'agrada moltíssim" i que continuaré fent amb l'Albert Llovera al campionat d'Espanya i qui sap si en més Dakars".