Dilluns 25 de novembre de 2024
|
23:41 H
El ministre de Turisme i Telecomunicacions en funcions, Jordi Torres, i el director de La Vuelta, Javier Guillén, durant la presentació de l'etapa que es disputarà a Andorra. (Foto: M. P.)
El ministre de Turisme i Telecomunicacions en funcions, Jordi Torres, i el director de La Vuelta, Javier Guillén, durant la presentació de l'etapa que es disputarà a Andorra. (Foto: M. P.)

La Vuelta torna a Andorra a l'agost i repetirà el 2024 o 2025

Encamp.- Després de la seva darrera visita el 2019, La Vuelta torna aquest any a Andorra a finals d'agost en la que serà la tercera etapa de la competició. Concretament, els ciclistes arribaran el 28 d'agost des de Barcelona en un recorregut que finalitzarà per primera vegada al port de Comallemple, a Arinsal, mentre que l'endemà posaran rumb a Tarragona després de la sortida que tindrà lloc a Andorra la Vella.

Tal com han apuntat aquest dilluns durant la presentació de l'etapa andorrana el director de La Vuelta, Javier Guillén, i el ministre de Turisme i Telecomunicacions en funcions, Jordi Torres, l'edició d'enguany serà "de les més potents dels darrers anys", ja que el Principat acollirà la primera etapa de muntanya de la cita, mentre que el fet de cloure el recorregut a Arinsal permetrà posar en valor la natura, promocionar l'estació d'esquí i contribuir a la desestacionalització del turisme. A més, han assegurat que l'esdeveniment tornarà al país de manera "imminent", malgrat que no han especificat si serà al 2024 o al 2025. El que està clar, però, és que no serà més enllà d'aquests anys.

Pel que fa al retorn econòmic que suposarà aquest esdeveniment per al país, Guillén recordat que La Vuelta mou al voltant de 3.500 persones entre ciclistes, acompanyants i equips, la qual cosa representa una recaptació econòmica per cada territori que se situa sobre els 400.000 euros. Tot i això, Torres ha recordat que Andorra Turisme realitza una despesa de 280.000 euros per poder apropar la cursa, la qual cosa redueix la recaptació econòmica però fa augmentar la promoció mediàtica del país, ja que es tracta d'una retransmissió que, en el seu global, la segueixen fins a 400 milions de persones.

El director de La Vuelta ha justificat ràpidament l'elecció d'Andorra en el calendari de la competició assegurant que es tracta d'un país que ofereix una gran varietat de recorreguts que donen "espectacle" i, en segon lloc, ha destacat la quantitat i la qualitat dels hotels, un aspecte rellevant que fa decantar-se pel país respecte d'altres territoris tenint en compte que es reservaran habitacions en més de 20 establiments hotelers.

Per la seva banda, Torres ha apuntat que, com a estratègia turística, "el fet que vingui La Vuelta ens ajuda a posicionar el país com a destí turístic esportiu de primer nivell", així com el destí cicloturista que també es promou de cara a l'exterior. Així mateix, i aprofitant el pas de La Vuelta, ha anunciat que el Bici Lab Andorra té previst fer un homenatge a la competició recuperant imatges inèdites de les etapes que s'han disputat al Principat amb anterioritat.

Encara amb turisme, però desvinculant-se de l'esdeveniment ciclista, Torres també ha recordat que enguany es tirarà endavant l'estudi de càrrega pel que fa al nombre màxim de turistes que pot acollir Andorra. Malgrat els més de 40.000 llits que disposa el país per acollir persones de diferents indrets, el ministre ha destacat la importància de tenir dades concretes per saber fins on es pot arribar.

Accions per promocionar el cicloturisme

D'altra banda, i aprofitant la temàtica ciclista, Torres ha anunciat una sèrie d'accions que s'aniran implementant en el futur de cara a fomentar el cicloturisme. D'una banda, ha anunciat que aquest any es posaran comptadors als 21 ports d'alta muntanya que es tenen catalogats amb la finalitat d'esbrinar quins són aquells més transitats. En aquest cas, es preveu disposar dels resultats a finals d'aquest estiu. En aquest sentit, també ha dit que s'instal·larà nova retolació als ports per prevenir accidents i donar més seguretat als ciclistes, sobretot, en les baixades.

En l'àmbit de la promoció dels ports d'Andorra, Torres també ha posat en relleu que, de la mà de l'empresa Bkool, s'ha iniciat una acció que consisteix en representar fins a cinc ports d'Andorra en simuladors 3D per tal que els ciclistes puguin gaudir-los des de casa mentre fan bicicleta estàtica. "Això ens donarà un atractiu més a posar de relleu", ha afirmat.

Finalment, ha manifestat que enguany es continuaran fent alguns tancaments puntuals en diversos trams per a ciclistes per tal que puguin gaudir de l'entorn i d'aquest esport sense haver de patir pel trànsit de vehicles. Així mateix, ha anunciat que es preveu senyalitzar nous camins de BTT i fer una promoció decidida d'aquesta modalitat.