Dijous 28 de novembre de 2024
|
19:36 H
Verneda, Majoral i Gallego abans de començar la roda de premsa d'aquest matí. (Foto: E. P.)
Els participants en la roda de premsa de presentació del GP de trial de Sant Julià. (Foto: E. P.)
Gallego a la taula de presentació amb Bou, Fujinami i Chatagno. (Foto: E. P.)
Gallego acompanyada dels pilots professionals i dels trialers andorrans que participaran en el GP. (Foto: E. P.)

Sant Julià acollirà la 23a edició del GP de Trial

Sant Julià de Lòria.- El 23è Gran Premi de Trial que es disputarà aquest cap de setmana està a punt de començar. En un acte públic aquest matí, on hi ha hagut presència tant del comú, com de la Federació de Motociclisme Andorrana així com pilots i membres de la Federació Internacional, s'ha donat el tret de sortida a la prova més veterana del circuit mundial. El cònsol major de la parròquia laurediana, Josep Majoral, ha destacat que "Sant Julià és referent en el trial després de 23 edicions de la nostra prova" i ha celebrat que un any més la FIM hagi escollit els paratges naturals de la parròquia per fer una prova puntuable per al campionat del món de l'especialitat.

Per la seva part, el vicepresident de la Federació Internacional de Motociclisme, Ignasi Verneda, ha destacat la solidesa de l'organització laurediana. "Sens dubte, és la prova que fa més anys que dura, perquè podem dir que cap altra localitat ha acollit una prova durant tants anys" ha dit Verneda, que ha afegit que "sabem que Sant Julià és una garantia d'èxit pel que fa a tota l'organització". En aquest sentit, Andorra Turisme aporta 15.000 euros a l'esdeveniment i la seva directora de màrqueting, Noemí Pedra, ha destacat "la bona feina feta per part del comú i Govern per portar-ho a terme".

 

Premi a l'ecologisme
En els darrers anys, la Federació Andorrana de Motociclisme ha rebut dos premis pel bon tractament ecològic que fa en les seves proves. Així ho ha explicat Katia Juárez, responsable del projecte KISS, que busca trobar l'equilibri entre la pràctica esportiva en els entorns naturals així com la preservació del medi. A més a més, Juárez ha explicat que "a banda de la consciència ecològica, també hem iniciat actuacions en l'àmbit més social".


Finalment, la presidenta de la FMA, Natàlia Gallego, ha explicat que "les proves que organitzem tenen molta part de conscienciació ambiental. Els trofeus són quilòmetre zero, i aquest any entregarem unes polseres que ens han fet els joves de l'Escola Meritxell, afegint la part de conscienciació social". Gallego ha recordat que "cada cop que els trialers surten a la muntanya ells sempre recullen tot el que es troben per la muntanya i des del punt verd, donarem bosses perquè tots els espectadors que vinguin puguin fer el mateix".

 

Un recorregut de nivell
El traçat del trial de Sant Julià està molt ben valorat pels pilots. El 28 vegades campió del món, Toni Bou, ha destacat que "les zones són molt selectives, pot ser un trial molt bonic per l'espectador". Sobre la temporada, el pilot català ha dit que "venir a la prova de casa sempre té una doble vessant, una motivació molt alta i també un punt de nervis. L'actual curs és molt estrany, només hem pogut fer quatre proves, però intentaré donar el 100%".


El company d'equip de Bou, el veterà pilot japonès Takahisa Fujinami, que també és ambaixador verd de la prova, ha afirmat entre somriures que "vinc molt motivat. A veure si li puc treure algun títol mundial al meu company d'equip". Pel que fa a la seva funció com ambaixador, Fujinami ha recordat "la importància de no deixar residus perquè és cosa de tots protegir les muntanyes". En aquest sentit, Gallego ha explicat que a l'inici de la prova, tots els pilots signen un compromís mediambiental amb la zona que els acull.


D'altra banda, el líder del mundial de trial amb moto elèctrica, Gael Chatagno ha comentat que "és un cap de setmana que és molt important perquè hi ha molt nivell tant en les zones com entre els participants. Faré el màxim per continuar al capdavant de la modalitat". I és que el GP de Sant Julià, a banda de la prova puntuable del Mundial de Trial, comptarà també amb proves del campionat de motos elèctriques i en les categories 125 i Trial 2. Precisament en aquestes darreres seran on participaran els pilots andorrans Jordi Lestang (Trial2) i Gaudi Vall, Valentí Cristina, Jan Gabriel i Joan Miquel Garcia, en 125.